eDialog

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?


eDialog

Søgne kommune har tatt i bruk eDialog. Med den kan du trygt sende brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

​Mange sender e-post til kommunen. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor å bruke eDialog når de skal sende noe til Søgne kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

Send sikker post

Send sikker post

Klikk på lenken over. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten. Her kan du velge mellom

  • bankID
  • bankID på mobil
  • minID
  • buypass ID
  • commfides

Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.

Slik fyller du ut skjemaet

Velg om du er privatperson, innbygger eller om du representerer en virksomhet. Obligatoriske felt er merket med *.

I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 2016/1310.

Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.

Når du klikker på send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet. Du får kvittering med referansenummer på e-post.

 


Publisert: 15.02.2017 09:55
Sist endret: 15.02.2017 09:56