Send sikker elektronisk post

Nå kan du sende brev og dokumenter til Søgne kommune elektronisk og helt sikkert

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?



For å sende sikker elektronisk post til Søgne kommune må du logge deg på IDporten.

eDialog

Mange sender e-post til kommunen. Å sende dokumenter via e-post kan være en usikker kanal fordi den kan hackes og e-poster kan stoppes i spamfilter. Med løsningen eDialog får man mulighet til å sende dokumenter på en sikker måte, noe som vanlig e-post løsning ikke ivaretar, sier IT ansvarlig Kenneth Fedog.

Kommunen kan blant annet ta imot dokumenter som er unntatt offentlighet via eDialog.  Dokumentene kommer direkte importert i kommunens saksarkiv. Løsningen erstatter i stor grad normal e-post sending. Vi blir mer digitaliserte i samfunnet og etterhvert kommer dokumenter på papir til kommunene å forsvinne. Vi ønsker at flere tar i bruk og sender søknader via våre digitale skjemaer. Om våre innbyggere ikke finner et egnet digitalt skjema kan de sende sikker post via eDialog, sier fagleder for servicetorg, bibliotek, arkiv og IT Dag Morten Frantzen.

PC til offentligheten

I servicetorget på rådhuset i Søgne, har vi flere datamaskiner som alle kan bruke gratis. De ansatte i servicetorget er opplært i å kunne veilede de som trenger det. Dette er et steg nærmere til at kommunen kan bli mer digitalisert, avslutter Dag Morten Frantzen.


Publisert: 15.02.2017 10:14
Sist endret: 15.02.2017 10:36